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[NEWS]
2024. 01. 23
[Mubeat News] Slogan turned into a product?! Protecting the environment & a product of my artists! 👍

[Slogan turned into a product?! Protecting the environment & a product of my artists! 👍]

According to HYBE, artists will be collaborating with the brand called ‘Nukak’ to start an upcycling project by using their slogans from their concerts into various accessories.

Nukak is an upcycling brand where they receive slogans from companies and agencies and  turn them into bags, wallet, phone cases. Usually, the slogans that are put up on concert venues are thrown away after the event is over, but HYBE plans to use some of those to upcycle them into products so that the fans could treasure the memories they had at the concerts and fan meetings. 

For this project, there were 5 teams that were involved in the project which are; BTS, SEVENTEEN, LE SSERAFIM, TXT, and ENHYPHEN, and the slogans that were used for the concert were used for this upcycling project. 

Some of the slogans that were involved were from BTS’ 10th debut anniversary event ‘2023 BTS FESTA’, SEVENTEEN’s fan meeting ‘CARAT LAND’, TXT & ENHYPHEN’s 2nd world tour concert, and LE SSERAFIM’s first fan meeting ‘FEARNADA’ which are all important events to the artist and the fans.

According to HYBE, they want this upcycling product to be like a gift and a collection where artists and the fans could share memories together, and they plan to produce more products that could bring entertainment and impress the artists. 

[현수막이 상품으로 재탄생?! 👏 환경도 보호하고 내 아티스트 상품도 얻고! 👍]

하이브에 따르면, 하이브 소속 아티스들이 ‘누깍' 브랜드와 협업하여 현수막을 이용해 다양한 악세사리로 재탄생 시키는 업사이클링 프로젝트를 진행할 예정이라고 밝혔다. 누깍은 기업과 기관들로부터 받은 현수막을 가방, 지갑, 휴대폰 케이스, 등등으로 제작하는 글로벌 업사이클링 브랜드이다. 대부분 아티스트 공연장에 걸리는 현수막은 행사가 끝난 뒤 폐기처분되는데, 하이브는 이중 일부를 업사이클링하여 상품으로 만들면 팬들이 공연장과 팬미팅에서 가졌던 경험을 기억하는 매개체가 될 수 있다는 판단에 이번 프로젝트를 시작하게 되었다.

이번 프로젝트에는 방탄소년단, 세븐틴, 투모로우바이투게더, 엔라이픈, 르세라핌, 등 5개의 팀들의 콘서트와 팬 이벤트에서 사용된 현수막이 활용되었다. 방탄소년단의 데뷔 10주년 기념 이벤트 ‘2023 BTS 페스타', 세븐틴의 팬미팅 ‘캐럿랜드', 투모로우바이투게더와 엔하이픈의 두 번째 월드투어, 르세라핌의 첫 팬미팅 ‘피어나다' 등 아티스트와 팬들에게 다 큰 의미가 있는 이벤트에 쓰인 현수막이 포함되어있다.  

하이브 관계자는 이번 업사이클링 프로젝트를 통해 만들어진 상품들이 아티스트와 팬들이 함께 추억을 공유하는 색다른 선물이자 소장품이 될 것이며 앞으로 팬들에게 재미와 다양한 상품을 기획할 예정이라고 전했다. 

 

(WEVERSE SHOP)